Katinkas boblerus!

Wednesday, February 21, 2007

Mandag e best med syltetøy og krem....

På søndag va det Fastelavens-søndag,og det betyr vell begynnelsen på 40 dagers faste...vell vell, her i huset, The peach palace in,betyr verfall fasten ein sinnsykt goe anledning te å laga bollekalas, men mot alle odds (3 søte jenter med stort sukker-behov og gode egenskaper til å utnytte anledninger...) ble heile herligheten forbigått i stilhet! KRISE!
Men det ordne seg jo for snille jenter:)

På mandag redda heldigvis Øyvind, the bolle-hero, heile den kritiske situasjonen og inviterte på fastelavensfest!
Det va snadder det, og alle tidligere forsømte fastelavens søndager blei lett glømt når han diska opp med "Full-pakke-boller"!

Kveldens bollevinner blei Ragnhild, hun klarte å inta hele 3 "Øyvinds-full-pakke-boller"! Peach-Palace-jentene som pleie å ha null, nada og niks problem med sånne sukker-herligheter bøye oss i kremen , " all Respekt te Ragnhild"!

Videre gikk kvelden med til mimelek og masse moro!
Det e faktisk den beste mandagen eg har hatt i heile år....
Vanligvis grue eg meg te mandager fra sånn ca. Tirsdagkveld ukå i forveien, men denne ukå e det vinterferie så det betyr fri fra jobb:)
...og viss man blander fri fra jobb med herlige folk, masse krem og ein desj med syltetøy så blei ein hekkans-mandag forvandla te ein herlig-mandag!










4 Comments:

At 3:08 AM, Blogger Miriam said...

Hipp hurra for herlige mandager! Med fastelavensboller, med mimeleker, med smørbukk og med koooselige folk.

Sallan, hvilken fryd!

 
At 3:35 AM, Blogger Monica said...

Nei eg like heller ikkje mandager, mest fordi Amigo aldri tar vinterferi, men kjøre for fullt for at de reisendes behov ska bli dekka, ein aen ting e jo at den hekkans vinterferien ikkje inneholde nogen helligdager, og sånnt blir det ikkje hellidagstillegg av, ellers hadde eg jo ikkje hatt noge å klage over, men det e bra at nogen kan kose seg med boller ein heilt vanlig mandag

Vel unt

 
At 7:32 AM, Anonymous Anonymous said...

sånn skal det låte monica:)
eg tror eg ska starta ein forening..."ja til helligdag hver mandag"

...tenk så diggbart, viss du e så uheldig å jobba på mandager så blir det hellidagstillegg, og viss ikkje så blir enhver mandag "bollemandag"!

Dette ska bli min kampsak nr.1 ( i tillegg til nr.2 sterilisering av mygg...)Innføringene skjer når eg bler President i landet eller gifte med med krompen!(...men det kanskje påtide å innse at det siste alternativet begynne å ligne på en fjern drøm...eg satse derfor på det fysta..)

 
At 2:03 PM, Blogger Malene said...

Wow wow wow ,her var det mykje spanande å lese og sjå.

1. COOOL man,you`ve been in London. Var det så fint vær altså?Kaldt?
Men du har vore der før og,sant?

2. Såg noken kjende fjes på nokre gutar der du=P
Såg foressten ho nyforlova Helen på skulen i går. Visste eg hadde sett ho ein plass, men huska ikkje kor. Sikkert bileta dine og inni mellom på skulen.

3. Kjekt at ting ordna seg for deg. MAT er definitivt vegen til mitt hjarte,hehe=)

 

Post a Comment

<< Home