Katinkas boblerus!

Monday, July 10, 2006

Søndagstur og Dragejakt!

På søndag va det søndag, og på søndag ville eg dra på go gammaldags søndagstur, men det va ikkje mange i min nærleik som delte mine lyster denne dagen... Mine o`så sporty venner sko sova frampå itte den harde spille kvelden i går, någen va på jobb og pappa malte hus... Der sto eg igjen med ein stk. Hund , ein stk. Bror og ein stk. klassekamerat av bror til disposisjon! (Fra nå av kalt Emily, Steinar og Rolf) Me la håvene våre bløyt, fant ut at me sko inkludera Dragen i søndagsutflukten vår og la te slutt ekspidisjonen te Solastranå! Solastranå e beachen øve alle beacher, en himmel for rastløse hunder og feil plass å sleppa taket på dragen.... Jepp, på solastranå blåse det heftigere en de fleste plasser på vestlandet og då gjelde det å holda på dragen, men når det blåse stiv kuling og panneluggen ikkje e klupt på ei stonn... :) så e det himla lett å sleppa taket, så dragen stakk rett og slett av fra oss... Ekspidisjonens 4 medlemmer sprang lenge itte an, men itte ein goe km i spurt og når dragen bare va ein liden prikk i horisonten insåg me vell alle i vårt stille sinn at vår kjære Drage hadde forlatt gruppen for alltid! Back to the nature!
Aktivitetene gjekk ittekvert øve te vannkrig, sandkrig og "kem tørr å gå lengst ud i bølgene"-leken (den vant steinar, haha, gevinsten va at han blei dassblaude:) og når me kom te enden av stranå hadde me nesten fortrengt heile dragetragedien...men då skjedde det...foran oss konne me skimta ein velkjent fargeklatt, me gjekk nærmere og jammen meg så va det den kjære dragen vår! hell i uhell, dragen sto nok ikkje å redde og endte sine dager i høyspent ledningen... De prøvde iherdig å overtala meg te å klatra te topps, men eg slapp heldigviss i bytte mot ein istur te shellen,fjo:) Og snipp snapp snute så var søndagseventyret ute:)

Om kvelden va det jo VM-finale....et sorgens kapittel som blei observert fra sofaen te jonas...
Heia Italia! Det va skikkelig trist med han zedane som plutselig fekk ein ryktning, skalla ner medspelaren sin og fekk rødt kort i gave...Han som syntes som ein slik sympatisk fyr heilt te i går...jaja kaja...en kan vell ikke gråte over et spilt vm-gull?

3 Comments:

At 3:25 PM, Blogger Monica said...

Katrine...eg bare nevne at her observeres 2 feil....

nr 1: e virkelig solastranden beachen øve alle beacher, eller e det vigdel???

nr 2: Kor va det dokker gikk å kjøpte is sa du??? Eg håpe virkelig ikkje det va softis, då e mitt hjerte knust forevva evva

 
At 11:15 AM, Blogger Malene said...

This comment has been removed by a blog administrator.

 
At 11:15 AM, Blogger Malene said...

Tøff historie..eg lo i alle fall litt;)

 

Post a Comment

<< Home