Katinkas boblerus!

Wednesday, July 19, 2006

Softis, Onsdagstokt og Grillpartyrapport:)

Onsdagstokt:Ja ugene går, og sommeren forsvinne lika raskt som softisen te marianne :) I dag va me heilt te Tanager å kjupte is. puh...slitsomt! haha, nei me sykkla ikkje må du tro, ikkje sånn fysisk slitsomt... I dag va Vigågjengen på onsdagstokt og då kjøre me seff i batmobilen vår(...eller golfen te Martin om du vil) Turen gjekk te Tanager for å sjekka ud nye slagmarker og karrtlegga de stakkars utenforståendes territorium!...og kjøpa is då... Sånn av og te begir me her i navlen Vigå oss faktisk ud fra idyllen, men helst for å peka å le på de på Tanager for at de bor så sinnsykt rett vedsiden av perlå. Tanager bler liksom på baksiå av medaljen... eller du kan sei at me har det som Rosinå i pylså for å bruka et aent utrykk. Rosinår e verfall ein heil haug bedre enn "trailergrill med alt"...så jepp med foretrekke rosinå vår:)

OK, det va faktisk ein ting som trakk oss te Tananger denne kvelden: de har softismaskin! og som alle vett så har det seg slik at viss du brått bare måååååå ha softis så må det tilfredstillas fort fort fort, og då kan Tanager by på goe is og det e me takknemmelige for, men neida me e ikkje bittre for at Vigå ikkje har sånn maskin, tenk på helsegevinsten til det stolte vigåfolket, me kan ikkje slita med softisvomm i de harde slagene:)

sånn appropo softismaskin så har eg skifta sommerjobb nå. Eg e no longer Tante- Katrine i barnehagen, men arkivrotta på BP....og ka har det med softis og gjør? joda me har egen softismaskin:) Me kan spisa så møye me vil! hhipp hipp hurra for sommerjobb i oljå:) Når eg ikkje spise is, sitte i kaffebaren, eller har pausetrim i treningsrommet så e eg litt springejenta for na mor, hu e liksom sjefen min:) Alle e herved invitert på lunsj:)

Sommeren går fort når enn har det gøy her hjemma! Det e skikkelig godt å værr med den goe gammle gjengen, og kjenna at alt e som før ei lidå stonn! Koselige kvelder de siste ukene kan nevnas i fleng!
Det det alltid kos med ein tur te kaffeen vår "Bøker og Børst", Bollekveld hos Monica, Kubbespel i hagen, Kveldstur langs Vigåbeach, Sykehjemssnakk...(!!!), TP når sommerregnet herje og Strandkos inn i tropenattå!

GRILLPARTyET:
"E du med ud på ei sløyfa? eg hente deg om ti..."På Lørdag hadde meg, Helene og Miriam ein feiende flott dag! Det heila begynte med ei go gammal sløyfa (def: bare farta rondt omkring, med godt selskap, å handla litt ein lørdagformiddag uden någen videre dyp plan eller mening.) Me shoppa litt festlige ting på salg, kjupte sabla go softis på IKEA ( Møye bedre enn den på tanager verfall!!!) og forberedte masse snadder te grillpartyet vårt later that night! Festen va ein suksess, og me va rondt 20stk som koste oss langt inn i tropenattå... Sist, men ikkje minst så må det nevnas at mee og Miriam fekk oss ein aldri så lite overraskelse når plutselig Andrea stod der midt i blandt andre feststemte grillgjester! Andrea hadde ombestillt flybillett og styrt på for å overraska oss heilt fra Åle-Ålesund(....og litt for å beøga Magnus då:) Dette toppa heile quellen Andre mi:) Du e goe altså!

6 Comments:

At 11:04 AM, Blogger Miriam said...

Jeg fikk meg en annen uventa overraskelse også. Men det er en HELT annen historie ;)

 
At 8:50 AM, Blogger Monica said...

Eg føle soft-is e den store hiten denne sommeren, og eg tror jammen me har noge i den duren på bon appetit i Vigå, så nå kan me sei at me faktisk har alt i Vigå...

 
At 2:00 PM, Blogger Jentene på den andra siå said...

haha miriam, ja snakk om å bli tatt med...nei den historien passe velle ikkje her... og heller ikkje når me alle spele kubbespel kenneth!!!!!

HÆ??? is i true...det va det eg viste! Vigå mangle herved ingenting! eg viste eg hadde et mission på bon apetit, eg burde fulgt den dragningen for lengst...

 
At 5:24 PM, Blogger Marthe og Kenneth said...

Hej snuppa!
Koss e ståa!? Hehe, her e d finfint:) Har en hæli sommer hejm i trøndelag:) Ikke så my finvær hele tia, men fine folk:) Korr e d du bli boende i oslo til høstn!? Æ vil kom på besøk vettu;)
KLÆM

 
At 1:50 AM, Blogger Hanne... fremdeles wheatkiller said...

nåken så har smakt sånn derre youghurt -softis? eg va innom på mix, for å sei hei te ei vennina så jobbe der her ein dag. å hu tilbudde meg ein youghurt softis. eg tenkte, hm, detta kan jo bli løye. men eg like softis, å eg like youghurt. men alikavel... skeptisk. men jallefall, youghurt-softisen va knalla go. bedre enn vanlige!!! eg anbefale på d sterkaste! å hvis d ikkje finnes der nere i stavanger område, så får dåkke ta turen opp mot karmøy, å gå på oasen storsenter (nermare bestemt mix-kjosken på siav meny) å kjøpa dåkke ein av sommarens favoritt-is. men ska me nå faktisk ta opp goe isar, så må jo dumle is nevnas. FYTTI!! den tak kakå! I love it. an e søt å mektige. men den sjokoladen, å den karamellen!!! aj aj aj... (for dei så lurte, ja eg e sjokoholikar!!)

 
At 11:09 AM, Anonymous Anonymous said...

You have an outstanding good and well structured site. I enjoyed browsing through it eric johnson state farm insurance ny Commercial property insurance terrorism Celebrex legal free inexpensive shipping tenuate Southeast asian communication styles Blue wheelchair http://www.quitsmoking7.info Ford f800 crew cab

 

Post a Comment

<< Home