Katinkas boblerus!

Thursday, December 21, 2006

Tirsdagsrådet fra Katrinemunn...

I dag spiste eg Lutafisk. Mitt råd e såre enkelt:

ikkje spis lutafisk.

Pappa sko glede store og små med førjulsmiddag...men når min kjære yndlingsbror Steinar begynner å snakke om at det beste han hvet er "Mors hjemmelaga Pizza" va det gjort....

Det e greit at julå e norske tradisjoner, men når norske "tradisjoner" er blitt til ribbefett, Fisk som svømmer i lut ( dette e kjemikalier folkens...) og Sauehoder så melde eg meg ut av det gode selskap....

6 Comments:

At 4:48 PM, Blogger Hanne... fremdeles wheatkiller said...

hahaha!! mamma å dei hadde o lutafisk på tirsdag (eg va tilfeldigvis ikkje testede), for mamma hadde ikkje åte d siå hu va 18 (hu likte d ikkje då), å dommen va: D der lage me aldri igjen. Linda kalte d gele me fiskasmak. Eg konne faktisk tenkt meg å smakt, barra for å konna sei at eg har gjort d, men ingen hast asså :)

 
At 2:55 AM, Blogger Jentene på den andra siå said...

eg tror du ska verr takknemmelig for at du ikkje tok turen te mor di..
eg kjenne fortsatt et snev av brekninger svulma opp i meg når eg tenke på det...usj....

mmmmm...fiskagele med vaniljesaus....det hadde sikkert t.o.m smakt bedre;)

 
At 12:53 PM, Blogger Miriam said...

Jeg skal aldri smake lutefisk. Det har jeg bestemt meg for, her og nå.

Også er jeg jo ganske pinglete når det gjelder å smake på ting jeg ikke har smakt før. Da sier jeg heller at; Det liker jeg ikke!

 
At 1:11 PM, Blogger Jentene på den andra siå said...

når det gjelde lutafisk finns det nok bare fordeler ved å verr kresen....hmmm...tenk tenk, nei det finns ingen åpenbare fordeler ved å inta slik slapsette kjemikalie-behandla fisk...

 
At 5:16 AM, Blogger Kristin Kreativius said...

hmmm... lutefisk ja...
villa no bærre ønsk dæ ei strålanes julefeiring! håper vi sees på nyåret!

God juleklæm fra kristin

 
At 7:34 AM, Blogger Monica said...

Eg sie bare at de tenke å innføre lutefisk i det franske kjøkken...nei, takke meg te ein glalaks eller ein lofottorsk, men lutefisk...no tank-o

 

Post a Comment

<< Home